close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
طرح درس روزانه علوم تجربی هفتم

طرح درس روزانه علوم تجربی هفتم

سفارش تبلیغات

پیام های مدیر سایت :

سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات
عنوان سایت شما
www.youraddres.com

توضیحات سایت مربوط

عنوان سایت شما
www.youraddres.com

توضیحات سایت مربوط

نویسنده :
05 / 07 / 1394 - 16:50
تعداد بازديد : 4099
موضوع: علوم هفتم ,

 

طرح درس روزانهعلوم تجربی پایه هفتم فصل ششم دوره متوسطه(اول)

 

 

مشخصات کلی

 

شماره طرح درس: 12

 

موضوع درس:باران چگونه تشکیل می شود؟

 

مجری: طیب فتح الهی

تاریخ اجرا:17/9/92

مدت زمان اجرا: 90دقیقه

 

مدرسه ومحل اجرا:نمونه باهنر

سال تحصیلی:93-92

کلاس: هفتم B

تعداد فراگیران: 21نفر

 

 

 

 

اهداف

 

کلی

آشنایی با چگونگی تشکیل باران واین که باران پس از بارش به کجا می رود.

 

 

 

رفتاری

 

 

 

 

فراگیران در پایان درس بتوانند:

حیطه/سطح

 

 

1-شرایط تشکیل باران رابیان کند.

2-علت بارش برف وتگرگ شرح دهد.

3-با انجام آزمایش علت بارش باران را توضیح دهد.

4-پس از بارش آب ها به چه صورت هایی درمی آیند.

5-حوضه آبریز و مخروط افکنه را تعریف کند.

6-حوضه های آبریز منطقه خود را بشناسد.

7-مزایا و مشکلات سدها را با هم مقایسه کند.

8-آب را یک نعمت خداوندی دانسته و از هدر رفتن آن جلوگیری کند.

 

دانشی

 

مهارتی

 

مهارتی

 

دانشی

 

دانشی

 

مهارتی

نگرشی

 

 

 

انتخاب

روش های(الگوهای) تدریس

 

بارش مغزی ، پرسش و پاسخ ، نمایشی(فیلم و عکس)

   

رسانه های آموزشی

 

تابلو/ کتاب / فیلم / عکس

زمان(دقیقه)

 

 

 

 

 

 

 

 

مراحل اجرا

کارهای مقدماتی

احوالپرسی،ایجادانگیزه،حضوروغیاب،بررسی تکالیف

 

15

 

ارزشیابی تشخیصی

فعالیت معلم

فعالیت فراگیران

 

 

5

 

این ارزشیابی به منزله تعیین نقطه شروع است:

آب چه نقشی در زندگی ما دارد؟

آبکره چیست ؟

توزیع آب دربخش های مختلف آبکره چگونه است؟

 

 

درگیر شدن دانش آموزان با موارد مطرح شده و پاسخ دادن به انها

 

ارائه درس

 

1-با انجام آزمایش چگونگی بارش و شرایط تشکیل باران را توضیح می دهیم.

2-علت بارش برف وتگرگ راشرح میدهیم

3-بااستفاده از فیلم هواشناسی وکارهای آن راتوضیح می دهیم.

4- با انجام آزمایش نشان می دهیم که باران پس از بارش کجا می رود.

5- بااستفاده از تصاویر چرخه ی آب را شرح می دهیم.

6- بااستفاده از فیلم حوضه آبریز و تشکیل مخروط افکنه را شرح می دهیم.

 

 

انجام آزمایش بصور ت گروهی و ارائه گزارش آن(درهر دو مورد)

 

توجه و دقت ومشارکت در بحث

 

پرسش و پاسخ در مورد مباحث مطرح شده

 

حل فکر کنید صفحه63

 

مطالعه درس جدید

 

40

 

 

 

 

فعالیت های تکمیلی

جمع بندی و نتیجه گیری

مرور درس ارائه شده با بهره گیری از دانش آموزان

10

 

ارزشیابی تکوینی( مرحله ای)

پرسش از مواد تدریس شده با توجه به هدف های رفتاری و آزمایش های انجام شده

10

 

تعیین تکلیف

انجام جمع آوری اطلاعات صفحه62 و فعالیت صفحه63

 

 

5

 

 

تعیین موضوع جلسه آینده

پرسش ، بررسی فعالیت ها، ارائه درس جدید

5

 
 


  دانلود طرح درس

از معدن تاخانه

بخش نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی