close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
طرح درس روزانه علوم تجربی هفتم
به وبسایت ما خوش آمدید . قالب جدید وبسایت رونمایی شد نظرات خود را اعلام کنید
محل تبلیغات شما
نویسندگان مطالب
عضویت در وبلاگ

 

طرح درس روزانهعلوم تجربی پایه هفتم فصل ششم دوره متوسطه(اول)

 

 

مشخصات کلی

 

شماره طرح درس: 12

 

موضوع درس:باران چگونه تشکیل می شود؟

 

مجری: طیب فتح الهی

تاریخ اجرا:17/9/92

مدت زمان اجرا: 90دقیقه

 

مدرسه ومحل اجرا:نمونه باهنر

سال تحصیلی:93-92

کلاس: هفتم B

تعداد فراگیران: 21نفر

 

 

 

 

اهداف

 

کلی

آشنایی با چگونگی تشکیل باران واین که باران پس از بارش به کجا می رود.

 

 

 

رفتاری

 

 

 

 

فراگیران در پایان درس بتوانند:

حیطه/سطح

 

 

1-شرایط تشکیل باران رابیان کند.

2-علت بارش برف وتگرگ شرح دهد.

3-با انجام آزمایش علت بارش باران را توضیح دهد.

4-پس از بارش آب ها به چه صورت هایی درمی آیند.

5-حوضه آبریز و مخروط افکنه را تعریف کند.

6-حوضه های آبریز منطقه خود را بشناسد.

7-مزایا و مشکلات سدها را با هم مقایسه کند.

8-آب را یک نعمت خداوندی دانسته و از هدر رفتن آن جلوگیری کند.

 

دانشی

 

مهارتی

 

مهارتی

 

دانشی

 

دانشی

 

مهارتی

نگرشی

 

 

 

انتخاب

روش های(الگوهای) تدریس

 

بارش مغزی ، پرسش و پاسخ ، نمایشی(فیلم و عکس)

   

رسانه های آموزشی

 

تابلو/ کتاب / فیلم / عکس

زمان(دقیقه)

 

 

 

 

 

 

 

 

مراحل اجرا

کارهای مقدماتی

احوالپرسی،ایجادانگیزه،حضوروغیاب،بررسی تکالیف

 

15

 

ارزشیابی تشخیصی

فعالیت معلم

فعالیت فراگیران

 

 

5

 

این ارزشیابی به منزله تعیین نقطه شروع است:

آب چه نقشی در زندگی ما دارد؟

آبکره چیست ؟

توزیع آب دربخش های مختلف آبکره چگونه است؟

 

 

درگیر شدن دانش آموزان با موارد مطرح شده و پاسخ دادن به انها

 

ارائه درس

 

1-با انجام آزمایش چگونگی بارش و شرایط تشکیل باران را توضیح می دهیم.

2-علت بارش برف وتگرگ راشرح میدهیم

3-بااستفاده از فیلم هواشناسی وکارهای آن راتوضیح می دهیم.

4- با انجام آزمایش نشان می دهیم که باران پس از بارش کجا می رود.

5- بااستفاده از تصاویر چرخه ی آب را شرح می دهیم.

6- بااستفاده از فیلم حوضه آبریز و تشکیل مخروط افکنه را شرح می دهیم.

 

 

انجام آزمایش بصور ت گروهی و ارائه گزارش آن(درهر دو مورد)

 

توجه و دقت ومشارکت در بحث

 

پرسش و پاسخ در مورد مباحث مطرح شده

 

حل فکر کنید صفحه63

 

مطالعه درس جدید

 

40

 

 

 

 

فعالیت های تکمیلی

جمع بندی و نتیجه گیری

مرور درس ارائه شده با بهره گیری از دانش آموزان

10

 

ارزشیابی تکوینی( مرحله ای)

پرسش از مواد تدریس شده با توجه به هدف های رفتاری و آزمایش های انجام شده

10

 

تعیین تکلیف

انجام جمع آوری اطلاعات صفحه62 و فعالیت صفحه63

 

 

5

 

 

تعیین موضوع جلسه آینده

پرسش ، بررسی فعالیت ها، ارائه درس جدید

5

 
 


  دانلود طرح درس

از معدن تاخانه


نویسنده : amin.shafiee نظرات: بازدید:3980 تاریخ: 05 / 07 / 1394 موضوع:علوم هفتم
نـــظــــرات شـــمـــــا

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی